JEŚLI DOMINUJESZ SEO, NADAL POTRZEBUJESZ PPC? (LUB ODWROTNIE)

Na pierwszy rzut oka, PPC i SEO mają za sobą różne strategie, teorie i oczekiwania. I to z powodu tego postrzegania często są uciszani od siebie, nawet w tej samej firmie.

Łatwo jest umieścić zespół SEO i jego długoterminowe strategie z jednej strony biura, a zespół PPC z ich niekończącymi się wykresami danych z drugiej.

Widzieliśmy to niedawno w SLC | SEM. W tym roku podzielili wszystkie prezentacje i omówili tematy PPC pierwszego dnia, a tematy SEO drugiego . Spotkało się to z wieloma uczestnikami konferencji mówiącymi: „Chciałbym wziąć udział w konferencji w tym roku, ale interesuje mnie tylko jeden temat”.

Odpowiedź organizatorów na to była prosta: „Nie, nie można dostać połowy ceny za udział tylko w połowie konferencji. Twój bilet obejmuje oba dni. Więc równie dobrze możesz narazić się na coś nowego. ”

I pomimo faktu, że oba dni były objęte ceną biletu, niektóre osoby uczestniczyły tylko w dniu, który wydawał się odpowiedni dla ich strony w świecie PPC / SEO.

Dla tych osób może to być duża przegapiona szansa, ponieważ wkrótce przekonamy się, dlaczego integracja SEO i PPC może prowadzić do znacznie większej wartości niż tylko jedna bez drugiej.

Skontaktuj się z nami, aby rozpocząć nową kampanię PPC.

Dlaczego SEO muszą rozważyć PPC

W większości sytuacji organiczna optymalizacja wyszukiwarek nadal będzie generować największy ruch w witrynie – szczególnie w dłuższej perspektywie.

Jednak Google nadal zmienia swoje ukierunkowanie, a marketing w płatnych wynikach wyszukiwania stale zwiększa liczbę kliknięć i, co ważniejsze, większą sprzedaż. SEO nie mogą już tego zignorować, ponieważ te zmiany skupiają się nadal na organicznych wynikach w dół strony.

SERP Real Estate

Integracja SEO i PPC naprawdę sprowadza się do posiadania większej liczby nieruchomości na pierwszej stronie. Agencje SEO mówią to od lat, a Google praktycznie podwoił ten fakt.

Chodzi o to, że bez względu na to, jak dobrze dominujesz w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ktoś może pojawić się nad tobą w płatnych wynikach bez większego wysiłku niż wybór słowa kluczowego i podanie tekstu i niektórych numerów kart kredytowych.

Teraz, gdy Google wyświetla wszystkie płatne wyniki powyżej twoich bezpłatnych wyników, przesunęły to bardzo pożądane miejsce nr 1 w dół strony. Lokalne wyniki, bloki informacyjne i wyniki zakupów mogą nawet zepchnąć to miejsce nr 1 poniżej zakładki.

strona 1 no organic.png

Mówiąc najprościej, bycie numerem jeden w branży ekologicznej nie jest tym, czym było kiedyś.

Być może zastanawiasz się, czy coś takiego powinien powiedzieć osoba pracująca w firmie SEO . Po pierwsze, robimy również PPC . Po drugie, nic na tym blogu nie powie, że jedno jest lepsze od drugiego.

SEO i PPC mogą i powinny zawsze działać razem.

Zacznij od wzajemnego wspierania badań słów kluczowych

Słowa kluczowe są zdecydowanie elementem, który łączy każdą dyscyplinę, ale podchodzą do niej na różne sposoby.

Biorąc to pod uwagę, sposób, w jaki SEO i PPC wykorzystują i badają słowa kluczowe, mogą przynieść korzyści sobie nawzajem.

SEO mogą wykazać się kreatywnością w badaniu słów kluczowych. Potrafią ustalić, które słowa witryna już znajduje się w rankingu oraz strony, które generują największy ruch. Stamtąd mogą przeprowadzić nieco więcej badań, aby znaleźć nowe możliwości słów kluczowych i odwzorować je na odpowiednich stronach.

Informacje te można przekazać strategowi PPC, który może wykorzystać je w początkowych etapach tworzenia i segmentowania listy słów kluczowych.

Z drugiej strony specjalista PPC może wziąć wyniki tych kampanii i przekazać dane specjalistom SEO, aby mogli zobaczyć, co działa, a co nie.

Może to pokazać, jak subtelne zmiany w ukierunkowaniu na słowa kluczowe mogą mieć ogromną różnicę, i jest to coś, co zajęłoby tygodnie lub miesiące, aby znaleźć SEO, ale można je bardzo szybko przetestować za pomocą płatnej kampanii.

Używanie jednego do informowania o strategiach drugiego

Istnieje kilka sposobów wykorzystania danych z jednej kampanii do poinformowania o strategiach drugiej.

Dane słów kluczowych w Analytics były nieco utrudnione w ostatnich latach, a to oznacza, że ​​musieliśmy znaleźć nowe sposoby na uzyskanie danych potrzebnych do stworzenia najbardziej skutecznych kampanii.

Teraz możemy uzyskać potrzebne dane, obserwując ruch i konwersje i przenosząc nacisk z czystych słów kluczowych na skuteczne strony i lepsze konwersje.

Połączenie SEO i PPC pomoże osiągnąć lepszą pozycję na liście i zmaksymalizować ruch – i nie pomyl się – ruch i konwersje są zawsze ważniejsze niż rankingi.

Na przykład możliwe jest wykorzystanie organicznych danych, które wciąż musimy ustalić, które słowa kluczowe zapewniają dużą wartość konwersji. Można to dostrzec, patrząc na strony, które dość dobrze konwertują.

Następnie możesz przetestować te teorie w PPC, aby sprawdzić, czy masz rację lub jak proste zmiany w tytułach i wiadomościach mogą zwiększyć konwersje na tej stronie.

PPC daje zatem możliwość przetestowania kilku reklam o różnych tytułach. Gdy zobaczysz, które z nich działają lepiej, możesz wykorzystać cechy tych reklam, aby poprawić swoje strony docelowe.

Możliwe jest również uzyskanie dużej ilości danych z działań po kliknięciu PPC. Możesz dowiedzieć się:

  • Ile czasu spędzają na stronie?
  • Jaki jest współczynnik odrzuceń?
  • Ile stron odwiedzają?
  • Które reklamy pozwalają na więcej konwersji?

Strony, które działają dobrze, mogą być dalej optymalizowane, aby zapewnić jeszcze lepsze wyniki, ponieważ teraz wiesz trochę o zachowaniu klienta, intencjach i lokalizacjach – wszystko to sprawia, że ​​odbiorcy są bardziej rozpoznawalni.

Korzyści z SEO Wynik Jakości AdWords

Wynik Jakości jest kluczowym elementem dobrej kampanii PPC, ale podobnie jak wiele innych miar Google, trudno jest dokładnie określić, jak jest obliczany. Mówiliśmy już o Wyniku Jakości , więc na razie powiedzmy, że właśnie tego używa Google do określania trafności reklamy i strony z nią powiązanej.

google adwords.png

Stosując najlepsze praktyki SEO na swoich stronach, naturalnie budujesz ich trafność i jakość. SEO polega na dostarczaniu wysokiej jakości treści, odpowiadaniu na ważne pytania i tworzeniu stron tak bezpośrednich i użytecznych, jak to możliwe.

Gdy elementy SEO są na miejscu, możesz powiązać z nimi swoje reklamy PPC i zacząć widzieć znacznie lepsze wyniki.

Jednocześnie specjalista ds. PPC może zauważyć, że niektóre strony mają Wyniki niskiej jakości . Mogą mieć niskie współczynniki klikalności, tytuły mogą nie pasować do treści lub mogą mieć naprawdę niską prędkość ładowania. Zespół PPC może udostępnić te informacje zespołowi SEO, aby upewnić się, że strony te zwrócą uwagę, której potrzebują (co doprowadzi do lepszej pozycji w rankingu).

Użyj PPC do testowania SEO

Możesz wprowadzić pewne zmiany na swoich stronach, aby spróbować poprawić konwersję lub zaangażowanie. Jednak ruch może być niewystarczający, aby skutecznie przetestować tę stronę.

Możliwe jest utworzenie kampanii reklamowej specjalnie w celu kierowania ruchu na te strony. Musisz po prostu przygotować testy i zobaczyć, jak ruch wchodzi w interakcje ze stroną.

W ten sposób można przetestować każdy element, od tytułów, przez formularze, aż po kopię ciała.

Remarketing wśród bezpłatnych użytkowników

Jeśli pracujesz nad rozbudowaną strategią marketingu treści, kampania remarketingowa PPC może pomóc zainteresowanym. Remarketing pozwala docierać do osób, które wcześniej wykazywały zainteresowanie Twoimi treściami, i zbliżać się do nich za pomocą nowego eBooka, białej księgi lub nawet odpowiedniego bloga.

Chodzi o to, że gdy Twoje wysiłki SEO zaczynają się opłacać wyższymi rankingami, niekoniecznie oznacza to, że Twoje strony o wysokiej konwersji będą tymi, które zobaczą. Nie oznacza to również, że ci przypadkowi poszukiwacze są gotowi dokonać zakupu.

Możesz jednak śledzić te strategie za pomocą kampanii remarketingowej i upewnić się, że Twoja marka zapamiętuje.

Więcej kliknięć

To, że płacisz za pojawienie się na szczycie rankingu wyszukiwania, nie oznacza, że ​​ludzie automatycznie wybiorą Twoją reklamę. Wiele osób nadal preferuje bezpłatne wyniki płatne, traktując reklamy podejrzliwie i nadając organicznym wynikom większy autorytet i trafność.

Jednak niektóre badania wykazały, że liczba kliknięć reklamy rośnie, gdy masz organiczny wynik na stronie.

Ale nie zakładaj tylko. Zawsze miej oko na Narzędzia dla webmasterów i sprawdź, czy Twoje bezpłatne wyniki uzyskiwane są przez więcej kliknięć, gdy na stronie jest reklama

W ten sposób możesz zwiększyć wydatki PPC, jeśli to konieczne, lub jeszcze bardziej rozciągnąć budżet, gdy potencjalni klienci prowadzą kampanię.

Udostępnianie obciążenia

Czasami jedno kliknięcie głównego słowa kluczowego jest zbyt drogie. To wtedy SEO może przyjść i wziąć na siebie dużą część tego obciążenia i pozycjonować witrynę pod kątem dużego ruchu.

seo and ppc puzzle.jpg

Jednocześnie, gdy  dopiero zaczynasz , PPC może szybko znaleźć cię na liście, czekając na taktykę SEO, aby dostać się na szczyt.

Integracja narzędzi i strategii z każdego z nich pozwala osiągnąć jak największy postęp w wyszukiwarkach.

Łatwo jest uwierzyć, że jedno lub drugie jest kluczem do sukcesu lub że jeden może odnieść sukces bez drugiego.

Do pewnego stopnia istnieje w tym trochę prawdy. Przy wystarczającym wysiłku i czasie samo SEO może być bardzo skuteczne. Przy wystarczającej ilości czasu i pieniędzy, PPC może umieścić twoją witrynę na liście dla każdego możliwego trafnego wyszukiwania.

Jednak razem mogą one prowadzić do znacznie lepszych wyników.

Unikaj silosu, ulepszaj stronę internetową i zawsze pamiętaj, że integracja pochodzi z koordynacji.

admin
admin

No Comments

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *