PISANIE KLIKALNYCH TYTUŁÓW, KTÓRE NIE SĄ OSKARŻANE O BYCIE CLICKBAITEM

Jeśli spędziłeś trochę czasu online, są szanse, że widziałeś te odrażające, hiperłączone tytuły, które brzmią następująco: „nie uwierzysz, jak teraz wyglądają takie a takie sobie” lub „kup niesamowite X za jedyne $ X tutaj ”lub„ 15 rzeczy, których rząd nie chce, aby właściciele hipotek wiedzieli ”.

Choć mogą się wydawać świetnym sposobem na zwiększenie ruchu, te metody „clickbait” są na dłuższą metę nieskuteczne. Zwykle działają tylko z witrynami, które są zdeterminowane, aby uzyskać jak najwięcej wyświetleń, nie dbając o długoterminowe perspektywy. Jeśli prowadzisz firmę, która zależy od rozwijania relacji z prawdziwymi klientami, będziesz potrzebować czegoś więcej niż clickbait.

| Czy wiesz, jak radzą sobie Twoje tytuły? Uzyskaj bezpłatny raport na stronie internetowej  i dowiedz się

Nie oznacza to, że nie powinieneś mieć przyciągającego uwagę, klikalnego tytułu. W końcu chcesz, aby Twoja witryna się wyróżniała i przyciągała do niej ludzi. Gdy ludzie wejdą na twoją stronę, chcesz, żeby tam pozostali.

Jak napisać klikalny tytuł, który przyciągnie ludzi do Twojej witryny i utrzyma ją tam, nie brzmi to zbyt tanio lub tanio?

Oto kilka porad SEO, które możesz wykorzystać, aby nie oskarżyć swoich tytułów o bycie „klikającym”:

Użyj słów kluczowych

Jest to prawdopodobnie najważniejszy, podstawowy element SEO pisania tytułów. Ważne jest, aby w tytule było co najmniej jedno słowo kluczowe. Ponadto słowa kluczowe powinny znajdować się w opisach meta, nagłówkach (tagi h1) oraz w opisach ALT i tytułach obrazów.

Twoja strona nie zostanie znaleziona, jeśli ludzie będą musieli za bardzo jej szukać. „Ranking” określonych słów kluczowych związanych z Twoją branżą i usługami jest pierwszym krokiem w tym procesie. Gdy klienci zobaczą wyszukiwane hasła w tytule i opisie meta, chętniej je klikną.

Wyjaśnij To jest lista

Ludzie są przyciągani do nagłówków z liczbami, które wskazują listę. Użytkownicy sieci chcą informacji, które można szybko i łatwo pobrać i przeczytać. Listy są idealne, ponieważ potrafią szybko czytać i rozumieć treść, a później łatwiej ją zapamiętają. Dlatego twój tytuł powinien być jasny, że mogą się spodziewać dokładnie tego, jeśli klikną Twoją ofertę.

Krótko mówiąc

W wynikach wyszukiwania Google w tytule jest miejsce tylko na 70 znaków. Jeśli twój tytuł jest dłuższy, zostanie obcięty (co oznacza, że ​​końcem będzie „…”). (Poprzednie szacunki przewidywały tę liczbę od 50 do 60 znaków, ale Google ostatnio rozszerzył szerokość wyników wyszukiwania i dlatego może wyświetlać nieco dłuższe tytuły).

Użytkownicy internetu chcą zobaczyć, o co chodzi w treści (a zatem i tytule) bez konieczności klikania. Umożliwienie czytelnikom przeczytania całego tytułu w wynikach wyszukiwania przyciągnie bardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientów i klientów do Twojej witryny, ponieważ będą wiedzieć, co otrzymują po drugiej stronie linku, a nie tylko szybko klikać, aby zobaczyć, co reszta tytuł jest o.

Zadać pytanie

Ludzie lubią się angażować i czuć się zaangażowani. Pytanie jako tytuł rozpocznie rozmowę od wzbudzenia zainteresowań ludzi. Będą chcieli wiedzieć, jaka jest odpowiedź. Przeprowadzenie badań wśród docelowych odbiorców pomoże Ci znaleźć pytania, które należy zadać. (Idealnie powinny to być pytania, które naturalnie zadają członkowie Twojej publiczności).

Pisanie dobrych tytułów bez kliknięcia Bait.jpg

Poznaj swoich odbiorców

Podobnie jak pisanie świetnych treści , aby odnieść sukces, musisz dobrze znać grupę docelową. Są to osoby, które znasz, będą najbardziej zainteresowane twoją usługą lub produktem i najprawdopodobniej przełożą się na sprzedaż .

Badanie odbiorców pozwoli Ci poznać ich zainteresowania, potrzeby, potrzeby oraz sposób, w jaki odpowiadają na niektóre słowa i frazy. Wykonanie testów A / B to świetny sposób, aby sprawdzić, jaki tytuł odnosi największe sukcesy wśród odbiorców.

Kiedy wiesz, kim są twoi odbiorcy i czego szukają, możesz użyć swoich tytułów, aby przekazać ofertę wartości firmy. Co oferuje im Twoja firma? W jaki sposób Twoje produkty lub usługi mogą zaspokoić ich potrzeby?

Zwróć się bezpośrednio do odbiorców

Użytkownicy Internetu częściej klikają tytuł i odwiedzają witrynę organizacji, której ufają i czują się swobodnie.

Zaufanie i wygoda zaczynają się od poczucia, że ​​konsument jest ważny i wzmocniony. Spersonalizuj swoje tytuły, zwracając się do odbiorców w drugiej osobie. Kiedy w tytule użyte są słowa „ty” i „twój”, ludzie mają wrażenie, że twoja marka rozmawia z nimi konkretnie.

Czas drugiej osoby sprawia, że ​​Twoja firma wygląda na zainteresowaną rozpoczęciem rozmowy z konsumentami, co zachęca ich do zaangażowania.

Użyj mocnego, aktywnego sformułowania

Słowa takie jak „hacki”, „sprytne”, „zaskakujące”, „szokujące”, „strach” i „zabijanie” to potężne słowa, które zwykle przyciągają wzrok czytelnika. Użycie aktywnego głosu zmusza użytkowników do podjęcia działania.

Unikaj czasów przeszłych i pasywnych. Ludzie nie chcą wiedzieć, jak zrobić coś w przeszłości, chcą czegoś, co przyda im się teraz lub w przyszłości. Słowa pasywne są mniej skuteczne i wymagają więcej słów i znaków, co może sprawić, że tytuł przekroczy limit 70 znaków. 

Bądź jednak ostrożny, ponieważ są to również słowa kojarzone z klikaniem. Tak więc, jeśli twierdzisz, że masz jakieś „zaskakujące” fakty, którymi się dzielą, lepiej nie być „tymi samymi starymi samymi starymi”. Ludzie denerwują się, jeśli klikną twój tytuł, oczekując jednej rzeczy, a drugiej dostając.

Określ, o czym jest treść

Prawdopodobnie najważniejszym sposobem zmuszenia ludzi do kliknięcia twojego tytułu jest jasne i zwięzłe określenie, o co chodzi w treści. Tytuł ma na celu podsumowanie, na czym polega reszta artykułu, posta na blogu lub treść strony internetowej.

W dzisiejszym społeczeństwie ludzie bardziej zajęci niż kiedykolwiek i nie mają czasu, cierpliwości ani uwagi, aby przeczytać długi artykuł, aby dowiedzieć się, czy naprawdę dyskutuje o tym, co powinni usłyszeć. Ludzie powinni być w stanie przeczytać tytuł oraz natychmiast wiedzieć i zrozumieć, o czym będzie odpowiadać odpowiednia treść. Następnie mogą zdecydować się na przeczytanie pełnej treści lub nie na podstawie tytułu.

Podsumowując

Użycie „clickbait” w tytule nie pomoże w generowaniu potencjalnych klientów. Ludzie klikną tytuł i na krótko wylądują na stronie, zanim się od niego odbędą (często z obrzydzeniem). Co więcej, ludzie są zirytowani i odpychani nadmiernie „sprzedażowymi” tytułami, które są niejasne, nudne i nie odnoszą się do pytania lub problemu, który mają.

Dlatego tytuł nie dotyczy tylko zachęcania ludzi do odwiedzania Twojej witryny, ale zachęcania ich do pozostania na Twojej stronie.  

Dotarcie do odpowiednich odbiorców przyciągnie do Twojej witryny ludzi, którzy prawdopodobnie będą na niej pozostać, dowiedzą się o Tobie więcej, rozwiną relacje i przejdą na wyprzedaż.

Pisanie mocnych tytułów wymaga czasu i wymaga badań odbiorców oraz testów A / B.

Ludzie zwracają się do tytułów, które są jasne, krótkie, mają numery, mówią bezpośrednio do nich, zadają pytania i obiecują spełnienie potrzeb. Ponadto odpowiednio zoptymalizowane tytuły pomogą ci uzyskać lepszą pozycję tych stron i dotrzeć do większej liczby potencjalnych czytelników.

admin
admin

No Comments

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *