LINKOWANIE, KTÓRE NIE JEST DO KITU

Nawet jeśli nigdy nie robiłeś dużo SEO, prawdopodobnie słyszałeś, jak wiele budowania linków wiąże się ze strategiami. Tworzenie linków było (i jest) częścią prawie każdej strategii SEO, ale to nie znaczy, że każdy link ma tę samą wartość – lub że strategie przyciągania linków pozostały takie same przez cały czas.

Ewolucja budowania linków

Tworzenie linków zmieniło się od samego początku w sposób, który jest najlepszy.

Tworzenie linków, jako strategia, rozpoczęło się pod koniec lat 90. XX w., Wraz z pojawieniem się Google. We wczesnych latach SEO budowanie linków znajdowało się na pierwszym planie i generalnie uważane było za najważniejszą taktykę umożliwiającą wykrycie witryny przez wyszukiwarkę.

Praktyka budowania linków wkrótce się nie udała, ponieważ nie było żadnych przepisów, a algorytmy nie rozwinęły się do tego stopnia, że ​​będą karać przestępców budujących linki.

Na początku SEO liczyła się ilość, a nie jakość linków. „Budowanie linków” polegało na masowym spamowaniu i kupowaniu linków, przesyłaniu katalogów online, budowaniu złych linków, masowym komentowaniu witryn i blogów oraz wykorzystaniu automatycznej przynęty na linki. (I wtedy były to akceptowalne praktyki SEO, ponieważ nikt nie mówił nikomu inaczej).

Wiele się zmieniło.

Uzyskaj bezpłatny raport  na stronie, aby zobaczyć, jak działają Twoje obecne linki

Z biegiem lat Google wymyśliło bardziej zaawansowane algorytmy, aby zapewnić użytkownikom Internetu lepsze wyszukiwanie. Zmiany te wymusiły surowsze kary dla SEO i webmasterów, którzy kontynuowali stare, nieetyczne sposoby budowania linków.

Dwie największe zmiany algorytmów, które firma Google wydała, aby zapobiec nadużyciom związanym z budowaniem linków, obejmowały aktualizacje Panda i Penguin, które pojawiły się odpowiednio w 2011 i 2012 r. (I od tego czasu regularnie otrzymywały aktualizacje). Jedna z nich rozprawiła się z witrynami o niskiej jakości treści, a druga ukaranymi witrynami prowadzącymi spamowanie.

Jak NIE budować linków

Zacznijmy od zidentyfikowania strategii budowania linków, które mogą sprawić kłopoty z innymi stronami internetowymi lub gorzej z Google.

Jeśli Twoja firma stosuje jakiekolwiek taktyki budowania linków , może być czas na ponowną ocenę strategii. (Zanim Google zmusi Cię do ponownej oceny).  

SPAM Komentowanie na blogach lub forach

W przeszłości komentowanie blogów i forów wyłącznie w celu budowania linków było normą. W rzeczywistości jednak wiele blogów i forów ma niewielką lub żadną wartość linku. Dlatego budowanie linków za pomocą tej metody nie przyczyni się do podniesienia pozycji witryny w rankingu.

Nie oznacza to, że powinieneś unikać komentowania na blogach lub forach. Musisz to zrobić tylko po to, aby zapewnić użyteczne i wartościowe treści swoim ludziom, którzy są potencjalną społecznością.

Zgłoszenia do katalogu

To, co kiedyś było ikoną SEO, jest teraz koszmarem na stronie internetowej. Katalogi nie zawierają wartości łącza, która była powszechnie uważana. Firmy, które wielokrotnie dodają linki do katalogów, są również częściej postrzegane jako spam, który wywołuje automatyczne czerwone flagi w wyszukiwarkach.

Istnieje bardzo niewiele odpowiednich katalogów. Jeśli natrafisz na jeden, zachowaj ostrożność w sposobie korzystania z niego.

Blogowanie gości niskiej jakości i przesyłanie artykułów

Od pewnego czasu niedoceniane jest tworzenie treści niskiej jakości tak szybko, jak to możliwe i masowe wysyłanie ich do jak największej liczby stron z artykułami.

Aktualizacje Google ukierunkowały i zdewaluowały tego rodzaju źle napisane treści, które nie stanowią żadnej wartości dla użytkowników sieci. Niezależnie od tego, czy pojawia się na stronie internetowej, w blogu, czy w przesłanym artykule, treści niskiej jakości nigdy nie znajdą się na szczycie rankingu.

Infograficzne linki

SEO próbowało wielu sposobów, aby wkraść się w linki. Jednym z bardziej kreatywnych sposobów było umieszczenie linku w infografice. Kiedy ludzie kopiowali infografikę, ponieważ im się podobało, kopiowali również linki. W ten sposób wykorzystano również widżety. Nikt ich nie docenia.

Płatne linki

Największym i najbardziej oczywistym „nie-nie” jest kupowanie linków. Nigdy nie powinieneś płacić za link.

Zawsze.

Są to stare taktyki budowania połączeń w „czarnym kapeluszu”, które były powszechne w przeszłości, ale teraz są natychmiastową oznaką kłopotów na horyzoncie.

Łącz taktyki budowania, które nie są do kitu

Budowanie linków jest nadal skutecznym sposobem na podniesienie SEO Twojej witryny i ulepszenie rankingu wyszukiwania. W przeciwieństwie do nieetycznych działań związanych z budowaniem linków, które mogą wpędzić Cię w kłopoty, te skuteczne taktyki budowania linków mogą pomóc poprawić obecność Twojej marki w Internecie, zwiększyć liczbę odwiedzających witrynę i zacząć zwiększać sprzedaż.

Link Building That Sucks 2.jpg

Tak naprawdę nie chodzi tu o „budowanie” linków, ale o „zarabianie”. Te linki powinny wynikać z naturalnego pragnienia służenia i pomagania klientom i użytkownikom sieci poprzez dostarczanie użytecznych, cennych informacji oraz inicjowanie i ułatwianie szczerego, autentyczne relacje z ludźmi online.

Marketing treści

Dobre zarabianie linków zaczyna się od wysokiej jakości treści, które zapewniają wartość potencjalnym klientom. Podczas gdy treści, które są źle napisane i miały tylko na celu uzyskanie linków, zostaną ukarane, witryna świetna, którą ludzie chcą przeczytać, w naturalny sposób zachęci tych ludzi do linkowania do niej.

Nie jest to jednak jednorazowa sprawa. Musisz także być konsekwentny w tworzeniu wysokiej jakości treści. Regularne, świeże treści zainteresują ludzi i zwiększą autorytet Twojej marki online.

Motywacją do pisania treści powinno być dostarczanie użytecznych informacji, a nie uzyskiwanie linków.

Pisz wysokiej jakości blogi dla postów na odpowiednich stronach

Napisz dobry, wysokiej jakości wpis na blogu i docieraj do innych blogów w branży Twojej firmy, prosząc o opublikowanie Twojego posta na blogu. Kiedy pytasz, ważne jest, aby wspomnieć o wartości, jaką przyniesie Twój blog.

To musi być coś więcej niż próba uzyskania linku z ich strony. Powinno to być postrzegane jako związek. Podczas pracy z tymi potencjalnymi witrynami gości, powinieneś być w stanie zaoferować wiele korzyści. Powinni chcieć opublikować więcej twojej pracy w przyszłości.

Konkurencyjne budowanie linków

Jeśli nie wiesz, gdzie przesłać post na blogu gościa lub na jakich forach warto wziąć udział, sprawdź, gdzie twoi konkurenci uzyskają linki i pójdą za nimi.

Interakcja i zaangażowanie w społeczności

Oprócz pisania wysokiej jakości treści, istnieją inne sposoby dostarczania cennych informacji.

Internet jest pełen centrów mediów społecznościowych, forów, blogów i społeczności internetowych poświęconych każdej branży. Znajdź te centra internetowe właściwe dla Twojej branży i wesprzyj je, wyrażając swoją wiedzę.

Pamiętaj, że powodem, dla którego angażujesz się w te platformy internetowe, jest dostarczanie cennych informacji, a nie tworzenie linków.

Zachęcaj do interakcji i udostępniania

Pisz dobre treści, które ludzie nie tylko chcą czytać, ale będą komentować i udostępniać je za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Udostępniaj swoje treści w kanałach społecznościowych firmy i innych usługach online. Bądź kreatywny i dostosuj treść do różnych formatów, takich jak filmy, prezentacje slajdów itp.

Tworzenie linków jest nadal ważną częścią strategii SEO Twojej firmy . Zamiast próbować uzyskać jak najwięcej linków, właściwe budowanie linków koncentruje się teraz na budowaniu relacji i dostarczaniu cennych informacji.

Broken Link (Re) Building

Skuteczna strategia budowania linków, która po prostu ma sens, polega na naprawianiu uszkodzonych linków w Twojej witrynie i witrynach, z których chcesz link.

Pierwszym krokiem jest poszukiwanie uszkodzonych linków na stronach, które Cię interesują. Po znalezieniu linków prowadzących do stron, które już nie istnieją, należy skontaktować się z właścicielem witryny i wskazać łącze oraz zasugerować nową stronę, która może zapewnić wartość dla ich odbiorców.

Jeśli Twoja firma nie zbudowała żadnego linku lub utknęła w taktyce budowania linków z minionej epoki, tracisz dużo potencjalnej mocy wyszukiwarki. Najlepsze strategie budowania linków wymagają więcej czasu i wysiłku i koncentrują się na budowaniu relacji i dostarczaniu cennych informacji, a nie gromadzeniu jak największej liczby linków.

Teraz bardziej niż kiedykolwiek trzeba myśleć o jakości zamiast o ilości.

admin
admin

No Comments

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *