KRÓTKI PRZEWODNIK PO PISANIU LEPSZYCH TREŚCI INTERNETOWYCH

Piszę treści internetowe przez większą część… cóż, na zawsze.

Przez cały ten czas trendy i najlepsze praktyki skutecznego pisania uległy z pewnością wielu zmianom.

Wciąż pamiętam stare dobre czasy, gdy „strona internetowa musi zawierać 250–300 słów i gęstość słów kluczowych około 10–15%”.

To było proste. To było praktycznie mechaniczne. I nawet nie musiał być szczególnie dobry ani przydatny, ponieważ miał być po prostu oznaczony na samym dole strony, na której nikt tak naprawdę go nie zobaczy.

Hmm Z drugiej strony, czasami im bardziej rzeczy się zmieniają, tym bardziej pozostają takie same. W tym momencie możesz przejść do jednego z ulubionych sklepów internetowych i przewinąć do dołu jednej ze stron kategorii, a co znajdziesz?

Na Amazon.com możesz zobaczyć:

amazon content.png

A na Walmart.com możesz przeczytać coś takiego:

walmart content.png

Spójrz na to. 200 – 400 słów treści zawierającej słowa kluczowe, zawierającej tytuł ze słowem kluczowym i link ze słowem kluczowym (na treści Walmart). Klasyczne treści SEO w dzisiejszych czasach na niektórych ogromnych stronach internetowych.

Ten format jest dość powszechny w Internecie i istnieje prosty powód. Większość stron internetowych nie została utworzona dla treści. Zostały stworzone, aby przenieść produkt. Gdzie więc będą słowa pasujące do tego rodzaju projektów?

Ogólnie rzecz biorąc, pasują do dołu.

Co jest niefortunne, ale nie pozwól, aby powstrzymało Cię to od pisania lepszych treści i znajdowania lepszych sposobów, aby uzyskać je na oczach klientów.

Standardowe przypomnienia

Zanim przejdziemy głębiej do pisania lepszych treści, wspomnijmy tylko o niektórych rzeczach, które prawdopodobnie słyszeliście wcześniej, ale należy je podać ze względu na kompletność.

  1. Napisz dla człowieka, a nie dla wyszukiwarki.
  2. Zawsze stosuj się do strony.
  3. Nadmierna optymalizacja anuluje całą ciężką pracę.

Twój cel pisania treści internetowych

Teraz, gdy już to zrobiliśmy, zacznijmy od przedstawienia swoich celów dotyczących treści internetowych.

  1. Zwiększ postrzeganą wartość produktu lub usługi.
  2. Zmniejsz postrzegane tarcie między klientem przybywającym na stronę i dokonującym zakupu.
  3. Odpowiedz na pytania klientów.
  4. Spraw, aby następne działanie było jasne i proste.
  5. Pomóż wyszukiwarkom zrozumieć znaczenie strony dla tematu.

Należy zauważyć, być może, że kilka akapitów ukrytych na dole strony prawdopodobnie nie osiągnie żadnego z tych celów (z możliwym wyjątkiem # 5). Po prostu coś, na co należy zwrócić uwagę, jeśli masz jakiś wkład w projekt strony.

| Jaka jest skuteczność Twoich treści? Uzyskaj bezpłatny raport na stronie internetowej  i dowiedz się

Właściwy głos

Wielu z nas kreatywnych pisarzy będzie mówić o „głosie”, jakby to była jakaś mistyczna istota, która szepcze słodkie słowa zachęty nawet najbardziej zmęczonym konsumentom.

Chociaż jest to tylko trochę romantyczny sposób patrzenia na to, twoja marka musi mieć rozpoznawalny głos.

Głos Twojej marki to sposób, w jaki piszesz i mówisz o swojej firmie. Jest to język, którego używasz do wysyłania wiadomości o swojej firmie i budowania silniejszych połączeń z klientami.

Jak Ty to robisz?

Pisząc treści, które równoważą emocjonalny i funkcjonalny urok. Innymi słowy, jeśli rozmawiasz tylko z emocjonalną stroną swoich klientów, dostarczasz tylko puste treści.

Z drugiej strony, jeśli mówisz tylko o samych funkcjach, równie dobrze możesz przesłać im e-mailem arkusz kalkulacyjny.

Może to być dość trudna do znalezienia równowaga, ale jest to możliwe, jeśli skupisz swoje treści na kliencie, a nie na firmie.

Możesz odwołać się do ich emocjonalnej strony, pokazując, że rozumiesz ich potrzeby i udowadniając, że chcesz ich zaufania. Następnie możesz pochwalić się funkcjami produktów lub usług i pomóc im zrozumieć, w jaki sposób rozwiąże ich obecne problemy.

Twój głos marki .png

Najważniejsze w głosie marki jest jednak to, że powinien on rozmawiać z klientem. Powinien koncentrować się na tym , co otrzymują , a nie na tym , co masz .

Możesz odejść od powiedzenia:

Nasze niestandardowe oprogramowanie jest rozwiązaniem. W [Great Company X] wszystkie nasze aplikacje są tworzone na zamówienie, a my upewnimy się, że są wykonane zgodnie z twoimi dokładnymi specyfikacjami.

Do:

Twoje nowe, niestandardowe oprogramowanie zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby zapewnić płynną i intuicyjną obsługę. Zacznij budować nową aplikację, która będzie zgodna z twoją dokładną specyfikacją. 

Pisanie dla SEO: co jest konieczne, a co nie

Więc teraz ustaliliśmy, że w twoim głosie chodzi o pisanie do i dla twoich rzeczywistych, żywych, oddychających klientów. Nie oznacza to jednak, że chcemy pozostawić wyszukiwarki na lodzie. Zajmijmy się więc ważnymi elementami pisania SEO .

Słowa kluczowe – nie możesz traktować ich tak, jak kiedyś. Pisanie dla SEO nie polega już na dopasowywaniu słowa kluczowego do treści „tak naturalnie, jak to możliwe”. Jest na to znacznie bardziej skuteczny sposób.

Możesz zrobić znacznie więcej z treściami, które zostały stworzone w celu obsługi tematu, niż treści tworzone wyłącznie w celu uwzględnienia słowa kluczowego. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego ocenianie sukcesu kampanii może być szkodliwe dla pojedynczych słów kluczowych. To samo dotyczy treści. Środowiska onlinezachowań klientów nie można sprowadzać do pojedynczych słów kluczowych.

Zwykła recepta na używanie słów kluczowych znajduje się raz w tytule, nagłówku i treści, i jest to mniej więcej bezpieczna wskazówka. Ale jeśli zaczniesz myśleć w kategoriach tematów, a nie słów kluczowych, zaczniesz widzieć nowe sposoby łączenia innych stron i czerpania większych korzyści z treści.

Linki – linki powinny pomóc w utrzymaniu trafności tego tematu. Nie zmuszaj ich do treści i nie umieszczaj linków do nieistotnych stron tylko dlatego, że masz nadzieję na zwiększenie rankingu. Możesz zamieścić link do ważnych informacji na swojej stronie lub blogu lub zasobów do pobrania, jeśli naprawdę pomagają ludziom zrozumieć twoje produkty lub usługi.

Najlepsza reguła do przyjęcia w tym przypadku jest prosta. Zadaj sobie pytanie, czy w tej chwili ktoś mógłby opuścić tę stronę. Jeśli nie, nie umieszczaj tam linku.

Tytuły / Nagłówki – Wszystkie komunikaty marketingowe, w tym tytuły stron internetowych, powinny koncentrować się na zainteresowaniach klientów. Stwórz nagłówki, aby podkreślić, co użytkownicy zyskują, a nie to, co masz lub co muszą zrobić.

Celem nagłówka jest 1) zwrócenie uwagi i 2) podanie czytelnikowi powodu, aby przejść do treści ciała. Możesz to zrobić za pomocą struktury „punkt-pierwszy”, co oznacza, że ​​umieścisz wartość na początku nagłówka.

Elementy stylu

Pisanie – nawet pisanie SEO – nie jest procesem mechanicznym. Zawsze będzie w tym trochę sztuki i stylu. Uważam, że dlatego wiele osób uważa, że ​​nie są gotowe do pisania własnych treści.

Jeśli należysz do tej kategorii, polecam „Elementy stylu” Williama Strunk i EB White. Jeśli opanujesz wytyczne gramatyczne i stylistyczne zawarte w tej książce, Twoje treści będą przynajmniej wyglądać profesjonalnie.

Na razie jednak chciałbym wyciągnąć kilka wskazówek z książki i wyróżnić je tutaj, ponieważ dotyczą one niektórych problemów, które wciąż widzę w treści internetowej. (Są ponumerowane tak, jak są w książce, więc możesz je śledzić, jeśli chcesz).

  1. Użyj aktywnego głosu.

Aktywny głos jest zwykle bardziej bezpośredni i energiczny niż pasywny:

Zawsze będę pamiętał moją pierwszą wizytę w Bostonie.

To jest znacznie lepsze niż

Moja pierwsza wizyta w Bostonie zawsze będzie przeze mnie zapamiętana.

Również:

Nawykowe używanie aktywnego głosu powoduje jednak przymusowe pisanie. Odnosi się to nie tylko do narracji dotyczącej głównie akcji, ale także do wszelkiego rodzaju pism.

Możesz uniknąć używania głosu pasywnego, nigdy nie rozpoczynając zdań od „z powodu”, „z”, „do”, „jeśli chodzi o”, lub używając słów takich jak „były” lub „być”.

  1. Umieść oświadczenia w formie pozytywnej.

Rób konkretne twierdzenia. Unikaj oswojonego, bezbarwnego, wahającego się, niezobowiązującego języka. Nie używaj tego słowa jako środka zaprzeczania lub antytezy, nigdy jako środka unikania.

Nie był często na czas. vs . Zwykle spóźniał się.

W świecie pisania treści internetowych pokusa rozpoczyna się od zdania: „nie tylko robi to, ale także to robi”. Zamiast tego powiedz: „robi to i robi to”.

Pozostań gramatycznie pozytywny. W ten sposób nigdy nie musisz mówić, czym nie są twoje produkty i usługi.

  1. Używaj określonego, konkretnego, konkretnego języka.

Preferuj to, co ogólne, to, co ogólne, to, co niejasne, a konkretne, to, co abstrakcyjne.

Jestem fanem marketinguexperiments.com i tak podsumowują tę zasadę: „ Przejrzystość przewyższa perswazję ”.

  1. Pomiń niepotrzebne słowa.

Energiczne pisanie jest zwięzłe. Zdanie nie powinno zawierać niepotrzebnych słów, akapit nie ma niepotrzebnych zdań, z tego samego powodu, dla którego rysunek nie powinien zawierać niepotrzebnych linii, a maszyna nie zawiera niepotrzebnych części

Kiedy pisanie SEO zbytnio koncentruje się na wprowadzeniu właściwych słów kluczowych, może im towarzyszyć mnóstwo niepotrzebnych słów. Nie jest to absolutnie okropne, ale możesz użyć go jako miernika, gdy próbujesz zbyt mocno dopasować słowo kluczowe.

Kilka podstępnych sugestii

To tylko kilka drobiazgów. Wcześniej omówiliśmy, czy gramatyka ma znaczenie w content marketingu . Ale z biegiem lat zdecydowałem, że są to pewne wytyczne, które absolutnie zasługują na wzmiankę.

  1. Jedynymi osobami, które używają średników są angielskie specjalizacje, które próbują udowodnić, że potrafią używać średników. Dla reszty z nas istnieją lepsze sposoby konstruowania zdań.
  2. Nie używaj wykrzykników !!!!!!! Wykrzykniki dotyczą reklam i salonów samochodowych. Pozwolę ci używać wykrzyknika w dniu, w którym zobaczysz apple.com lub inne duże międzynarodowe marki, które z nich korzystają.
  3. Nigdy nie rozpoczynaj treści internetowych pytaniami. Nie jesteś tutaj, aby zadać im pytanie. Są tutaj, ponieważ chcą odpowiedzi .

Koncentruj się na celach, a nie tylko słowach kluczowych

Pisanie treści internetowych jest czymś równoważącym. Musisz tworzyć wysokiej jakości treści, które podkreślą funkcjonalne i emocjonalne korzyści produktu lub usługi. Musi się podobać zarówno wyszukiwarkom, jak i prawdziwym ludziom. Musi natychmiast zwrócić na siebie uwagę, ale musi być czymś więcej niż tylko Clickbait.

To jest możliwe, aby przejść granicę. Kluczem jest skupienie się na tym, czego naprawdę chcesz.

Czy chcesz uszeregować według określonych słów kluczowych, czy też chcesz zwiększyć sprzedaż (rejestrację lub odwiedzających)?

Gdy odpowiesz poprawnie na to pytanie, będziesz na najlepszej drodze do opracowania lepszych treści internetowych.

admin
admin

No Comments

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *