DLACZEGO RESPONSYWNA STRONA INTERNETOWA JEST TAK WAŻNA?

Mamy obsesję na punkcie natychmiastowej reakcji. W świecie pełnym urządzeń, które mogą uzyskać dostęp do Internetu za naciśnięciem jednego przycisku lub ruchem palca, jesteśmy bardziej zależni od szybkich połączeń i responsywnych stron internetowych. Jeśli witryna nie ładuje się poprawnie na naszym smartfonie lub tablecie, lepiej wierzyć, że już jesteśmy w drodze do strony, która to zrobi.

Responsywna witryna ma inną konotację niż myślisz. Kiedy myślimy responsywnie, zwykle myślimy tylko o właściwej pracy. Istnieje wiele witryn, które działają bezpośrednio na naszych smartfonach i tabletach, ale z jakiegoś powodu nie pasują do mniejszego ekranu. Szybko może być irytujące, gdy użytkownik musi przewijać w przód iw tył, w górę iw dół, aby uzyskać pełną zawartość witryny.

Strona internetowa jest uważana za responsywną, gdy automatycznie dopasowuje się do ekranu, niezależnie od urządzenia, którego używasz do jej wyświetlenia. Oznacza to, że nie będziesz musiał martwić się tworzeniem różnych witryn do pracy dla różnych urządzeń, co zawsze jest ogromnym plusem.

Myśli Google

Być może słyszałeś, że Google to obecnie całkiem spora sprawa. Wielka niespodzianka, prawda? Czasami jednak warto przypomnieć, że według comScore wyszukiwarka nadal ma 67,5% udziału w rynku od marca 2014 r. Tak bardzo, jak możemy nie lubić kierowania się kaprysami jednej firmy, prosty fakt to, że wiedzą, o czym mówią, jeśli chodzi o wrażenia użytkownika. A jeśli powiedzą, że wolą jeden rodzaj strony internetowej niż inny, musimy słuchać. I wyraźnie stwierdzili, że wolą responsywne strony internetowe niż wiele wersji witryny.

Aby uzyskać nieco więcej informacji technicznych, Google nazywa ten typ projektu „konfiguracją, w której serwer zawsze wysyła ten sam kod HTML do wszystkich urządzeń, a CSS służy do zmiany renderowania strony na urządzeniu za pomocą zapytań o media”. innymi słowy, Google nie chce indeksować dwóch witryn, kiedy może po prostu skoncentrować się na jednej.

Google woli tę konfigurację od innych, ponieważ ułatwia jej robotom indeksowanie witryn oraz indeksowanie i organizowanie wszystkiego, co można znaleźć w Internecie. Wynika to z faktu, że Twoja witryna będzie miała jeden adres URL i ten sam kod HTML. Jeśli masz zarówno wersję stacjonarną, jak i mobilną, będą różne adresy URL i HTML, co przekłada się na większą pracę Googlebotów. (A ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, gdy chcesz zrobić wrażenie na kimś, jest sprawić, by pracowali ciężej.)

Google i SEO

Elastyczny projekt Twojej witryny jest również ważny dla Twojego SEO. Niedawno Google położyło większy nacisk na wygodę użytkowników jako czynnik rankingowy dla Twojej witryny. Ponadto pojedynczy adres URL pomaga użytkownikom w łatwiejszym udostępnianiu witryny za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych. Jeśli nie używasz responsywnego projektu, użytkownik mobilny może udostępnić link tylko po to, aby użytkownik na komputerze mógł go otworzyć i znaleźć pozbawioną wersji mobilnej wersję, która stwarza nieprzyjemne wrażenia dla użytkownika. Odwrotna sytuacja ma również oczywiście miejsce, gdy użytkownik pulpitu udostępnia coś, co świetnie wygląda w domu, ale którego nie da się zarządzać na mniejszym ekranie.

Twoja pozycja w rankingu SEO może ulec poprawie, zapewniając użytkownikom lepsze wrażenia bez konieczności zastanawiania się, z jakich urządzeń korzystają.

Konwersja

Po co ludzie przeglądają twoje witryny, jeśli żadna z nich nie dokonuje konwersji i nie kupuje twoich produktów? Jedną rzeczą jest zapewnienie klientom satysfakcji z użytkowania, ale zupełnie inną sprawą jest upewnienie się, że Twoja witryna została zbudowana w celu poprowadzenia ich do konwersji. Jeśli użytkownik ma problemy z nawigacją w strukturze witryny, jest mniej prawdopodobne, że coś kupi.

Jedno z badań wykazało niedawno, że 69% użytkowników tabletów robi zakupy online. Wskazuje to na zwiększoną liczbę użytkowników mobilnych, którzy uruchamiają swoje urządzenia w codziennych zadaniach. Jeśli trudniej jest im coś kupić, czy myślisz, że nadal będą nawracać? Jest o wiele mniej prawdopodobne. Elastyczne projektowanie może pomóc w zwiększeniu współczynników konwersji, ponieważ tworzy łatwiejsze środowisko przeglądania dla klientów bez względu na to, gdzie się znajdują.

Łatwy w zarządzaniu

Dużo rozmawialiśmy o tworzeniu wspaniałych wrażeń dla klientów, ale co z tobą? Jest pewien poziom myślenia, który należy przemyśleć, aby ułatwić Ci prowadzenie witryny, aktualizowanie jej i upewnianie się, że nie spóźniasz się z trendami.

Jeśli masz dwa różne adresy URL witryny mobilnej i stacjonarnej, musisz mieć dwie osobne kampanie SEO. Posiadanie responsywnych stron internetowych stworzy mniej pracy dla twojego zespołu programistów. W dłuższej perspektywie oznacza to także większą opłacalność.

Robić to, co najlepsze

Ostatecznie każda decyzja, którą podejmiesz, powinna mieć pozytywny wpływ na ciebie, twój zespół i twoich klientów. Wszystkie fakty są przedstawione powyżej. Rośnie wykorzystanie urządzeń mobilnych, ludzie cieszą się z szybszych ładowań stron, a Google twierdzi, że zalecaną konfiguracją jest responsive design.

admin
admin

No Comments

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *