4 WAŻNE DANE GOOGLE ANALYTICS, KTÓRE POWINIENEŚ ZNAĆ I ROZUMIEĆ

SEO to absolutnie niezbędna taktyka w cyfrowej strategii marketingowej. Niezależnie od tego, czy robisz to sam, czy korzystasz z agencji, ważne jest, aby zrozumieć, na jakie wskaźniki naprawdę musisz zwrócić uwagę.

Czy zatem chodzi o postęp w rankingu słów kluczowych? Czy są też inne wskaźniki, które zasługują na naszą uwagę bardziej?

Chociaż ranking słów kluczowych jest ważny, nie są to jedyne dane, na podstawie których można określić sukces kampanii. Różne agencje zgłaszają swoje usługi na różne sposoby, ale przynajmniej powinny one zawierać te podstawowe wskaźniki.

Skonsultuj się z profesjonalistą w sprawie opracowania strategii SEO Twojej firmy. |

Dane, które zasługują na naszą uwagę

Użytkownicy – liczba osób, które odwiedziły Twoją witrynę w określonym czasie. (np. ostatni tydzień, miesiąc lub rok)

Jeśli liczba odwiedzających nie rośnie, twoje wysiłki prawdopodobnie nie działają, a przynajmniej nie na twoją korzyść.

Jedną z rzeczy, na którą naprawdę chcesz zwrócić uwagę, są Nowi użytkownicy . Wspaniale jest widzieć, jak ruch rośnie, ale to nie znaczy, że twoja publiczność się powiększyła. Dane użytkowników reprezentują liczbę indywidualnych osób odwiedzających Twoją witrynę, niezależnie od tego, ile razy odwiedzili Twoją witrynę.

Zrzut ekranu użytkownika.png

Na przykład, jeśli ktoś odwiedza Twoją witrynę 3 razy, a inna osoba odwiedza ją raz, masz 2 unikalnych użytkowników z 4 sesjami.

Pomaga to sprawdzić, czy rośnie liczba odbiorców i czy opłacają się różne działania marketingowe. To naprawdę pomaga, gdy prowadzisz marketing, którego nie można śledzić wyłącznie w Google Analytics .

Na przykład, jeśli wystawisz kupon w lokalnej gazecie na Czarny piątek, możesz pociągnąć użytkowników za ten okres, a jeśli nie widzisz odpowiedniego skoku, możesz założyć, że najlepiej byłoby użyć tej części budżet marketingowy na inne działania.

Najważniejsze strony docelowe – Strony w witrynie, które według odwiedzających są najważniejsze, na podstawie ich zaangażowania.

Patrząc na najlepsze strony docelowe, możesz uzyskać wgląd w to, które strony w Twojej witrynie mają dobrą skuteczność. Może to dać ci dobre wyobrażenie o tym, jakie informacje są najbardziej przydatne dla użytkowników i na jakich stronach są konwertowani.

Te informacje są szczególnie przydatne podczas tworzenia nowych treści w witrynie. Możesz także zobaczyć, które strony mają słabą skuteczność, i opracować strategię rozwiązania problemu słabości tej strony.

Wejścia na stronę docelową Screen Shot.png

Kiedy można określić, które strony są w rankingu SERPs na podstawie liczby wejściami są przyjmujących. ( Wejścia: kliknięcie tej konkretnej strony witryny bezpośrednio z SERP ) . Pomoże to ustalić, które strony wymagają lepszej optymalizacji, jeśli nie są stroną rankingową, ale powinny.

Współczynnik konwersji – odsetek użytkowników, którzy osiągnęli cel w Twojej witrynie. (Celami może być zakup, wypełnienie formularza, obejrzenie filmu itp.)

Współczynnik konwersji jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych wskaźników, które można śledzić, ponieważ dosłownie mówi o skuteczności witryny.

Twój współczynnik konwersji może pokazać, jak dobrze informacje i interfejs Twojej witryny przekonują odwiedzających, że potrzebują Twojego produktu lub usługi, aby rozwiązać problem. Jeśli współczynnik konwersji jest niski, prawdopodobnie musisz ponownie ocenić zawartość strony, aby sprawdzić, czy odpowiada ona na właściwe pytania i czy przyciąga odpowiednich odbiorców.

Współczynnik konwersji Screen Shot.png

Współczynnik konwersji może również pomóc w wykryciu problemów z witryną. Na przykład jeśli nagle współczynnik konwersji spadnie podczas przesyłania formularza, istnieje duże prawdopodobieństwo, że coś jest nie tak z samym formularzem.

Traffic Referral – pokazuje, skąd pierwotnie pochodzili użytkownicy online.

Ważne jest, aby wiedzieć, skąd pochodzi ruch, abyś mógł sprawdzić, czy wysiłki w niektórych obszarach się opłacają. Będziesz mógł zobaczyć, czy ta kampania społecznościowa na Facebooku kieruje odwiedzających do Twojej strony usług, czy też ten post na Twitterze zachęca ludzi do czytania Twojego najnowszego bloga.

Jeśli nie widzisz wzrostu liczby skierowań z tych źródeł, możesz ustalić, że konieczne będą pewne zmiany.

Traffic Referral Screen Shot.png

Tutaj możesz także odkryć nowe możliwości. Na przykład, jeśli zauważysz, że ruch z posta na blogu, który do Ciebie linkuje, jest znaczny, może być korzystne budowanie relacji z tym bloggerem i wzmocnienie swojej obecności na tym blogu, aby uzyskać jeszcze większy ruch z niego.

Teraz wiemy

Możliwe, że niektóre z tych wskaźników były używane do oszklenia podczas raportowania, nie dlatego, że nie wydawały się ważne, ale dlatego, że możesz nie zrozumieć, JAK były ważne.

Teraz, gdy dobrze rozumiemy, czym one są i możemy nam powiedzieć, możemy wykorzystać te informacje, aby nasze działania SEO były bardziej skuteczne. Przejdź do swojego Analytics i przyjrzyj się dokładniej tym liczbom i przekonaj się, jak skuteczna jest Twoja kampania.

admin
admin

No Comments

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *