23 FAKTY I STATYSTYKI DOTYCZĄCE WYSZUKIWAREK, KTÓRE ZNASZ

Wyszukiwarki cały czas się zmieniają, ale nie tylko algorytmy musimy wziąć pod uwagę. Musimy także pomyśleć o tym, jak ludzie korzystają z wyszukiwarek i jak zmieniło się ich zachowanie na przestrzeni lat.

Te fakty i statystyki dają krótkie spojrzenie na aktualny stan spraw związanych z wyszukiwarkami, od korzystania z Internetu po to, jak ludzie łączą treści, strategie społecznościowe i płatne ze swoimi kampaniami marketingowymi online.

1. Liczba wyszukiwań przeprowadzanych każdego roku = co najmniej 2 tryliony, ale mniej niż kwadrylion.

Liczba ta stale rośnie, ponieważ wyszukiwarka głosowa i wyszukiwarka mobilna mają wpływ na zachowanie w Internecie.

2. Liczba wyszukiwań dziennie nadal znacznie sprzyja Google.

Podział wyszukiwań według wyszukiwarek wygląda następująco :

WyszukiwarkaLiczba wyszukiwań dziennie
Google4,464,000,000
Bing873,964,000
Baidu583,520,803
Wieśniak536,101,505
Inne (AOL, Ask itp.)128,427,264

Skonsultuj się z profesjonalistą w sprawie opracowania strategii SEO Twojej firmy.

3. Mobile to medium wyboru dla wyszukiwania.

Google oficjalnie ogłosiło , że więcej wyszukiwań w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych niż na komputerach.

4. Ruch w wyszukiwarkach jest ogromny w przypadku witryn zakupów online.

Chociaż ruch może pochodzić z wielu różnych źródeł, wyszukiwanie powoduje 10-krotnie większy ruch w witrynach handlowych niż w mediach społecznościowych.

5. Google nadal utrzymuje niewiarygodnie krzywy udział w rynku.

To chyba nikogo nie dziwi. Ale obecny podział udziałów w rynku wygląda mniej więcej tak:

udział w rynku wyszukiwarek.png

Według tych danych ze Statista najniższy punkt dla Google wrócił w październiku 2013 r., Kiedy spadł do marnego 87% udziału w rynku.

6. Całkowita liczba użytkowników wyszukiwarek stale rośnie na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych.

  • Użytkownicy wyszukiwarek w USA oszacowano na 213,6 mln w 2014 r
    • Przewiduje się, że do 2019 r. Liczba ta wyniesie 236,4 mln
  • W tym samym czasie użytkownicy wyszukiwarek mobilnych mają trafić do 216 milionów.

7. Google dominuje również udział w rynku wyszukiwarek mobilnych.

Udział w wyszukiwaniu mobilnym można podzielić w ten sposób:

  • Google: 53%
  • Yahoo !: 07%
  • Bing: 01%

8. Telefony i tablety generują wiele kliknięć dla firm.

Ogólnie telefony i tablety wygenerowały 53% wszystkich kliknięć w płatnych wynikach wyszukiwania w drugim kwartale tego roku. To o 12 punktów więcej niż w poprzednim roku.

9. Wydatki na reklamy zakupowe Google rosną.

Być może z powodu niektórych zmian w prezentacji SERP wydatki na reklamy zakupowe Google wzrosły do ​​43%.

10. Krajobraz płatnych poszukiwań zmienia rzeczy organiczne.

Liczba bezpłatnych wizyt w sieci wyszukiwania spadła o 7% rok do roku, pomimo 11% wzrostu rok wcześniej. Jest to prawdopodobnie spowodowane wzrostem płatnych wyników powyżej krotnie, co spycha wyniki organiczne w dół.

11. Media społecznościowe mogą wnieść mniej niż myślisz.

Witryny mediów społecznościowych stanowiły 2,8% odwiedzin w drugim kwartale 2016 r. Facebook oczywiście nadal jest największym źródłem, zapewniając 63% wszystkich odwiedzin w witrynach społecznościowych.

12. SERP zmienia ulepszone kliknięcia reklamy.

Współczynnik klikalności reklam wzrósł po usunięciu reklam z prawej strony.

13. Wyszukiwanie mobilne ma kluczowe znaczenie dla lokalnych firm.

Gdy ludzie szukają czegoś „blisko mnie”, 88% z nich robi to na urządzeniach mobilnych . Liczba lokalnych wyszukiwań na urządzeniach mobilnych rośnie z 146% rok do roku.

14. W przyszłym roku całkowite wydatki cyfrowe przekroczą wydatki telewizyjne.

Szacunki  eMarketer sugerują, że wydatki na reklamę telewizyjną w 2017 r. Wyniosą 72,01 mld USD (35,8% całkowitych wydatków na reklamę medialną w USA) Całkowite wydatki na reklamę cyfrową w przyszłym roku mogą osiągnąć 77,37 mld USD (38,4% całkowitych wydatków na reklamę).

15. Być może trafiliśmy na „szczytową treść”.

Content marketing ma kluczowe znaczenie dla sukcesu online, ale jest tylko tyle treści, które odbiorcy mogą przeanalizować. Wydajność treści według marki wzrosła o 35% na kanał, ale zaangażowanie treści zmniejszyło się o 17%.

peak content.png

16. Lokalne wyszukiwania prowadzą do lokalnych zakupów.

72% konsumentów, którzy przeprowadzili jakieś lokalne wyszukiwanie, odwiedzi sklep w odległości pięciu mil od ich lokalizacji.

17. Wyszukiwanie głosowe jest naturalne na urządzeniach mobilnych.

20% zapytań mobilnych to wyszukiwania głosowe. Jeśli dowiesz się matematycznie o tym, co wiemy o liczbie wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, możesz spekulować, że oznacza to około 10 miliardów zapytań głosowych.

18. Wyszukiwanie głosowe staje się coraz ważniejsze.

Liczba wyszukiwań głosowych podwoiła się w ciągu ostatniego roku. Jest to potencjalnie możliwe, ponieważ poziom błędów wyszukiwania głosowego spadł z około 25% do około 8% zarówno w Google, jak i Bing .

19. Odejście od reklam po prawej stronie pomoże PPC.

Reklamy po prawej stronie SERP zostały usunięte w tym roku. Jest to jednak w porządku, ponieważ prawa strona i dół reklam SERP stanowiły tylko około 14,6% kliknięć.

20. Linki zwrotne są nadal krytyczne.

Liczba i rodzaje linków prowadzących do Twojej witryny pozostają ważne dla celów SEO. Nadal są to czynniki rankingowe, choć wydaje się, że liczba domen linkujących do strony jest bardziej skorelowana z wyższymi rankingami niż z innymi cechami linków.

21. Prędkość ma kluczowe znaczenie.

Jednosekundowe opóźnienie czasu ładowania strony internetowej może spowodować 7% utratę konwersji. Ważne jest również, aby pamiętać, że 40% internautów odskoczy, jeśli załadowanie strony zajmie więcej niż 3 sekundy.

22. Znaczniki tytułu mogą być mniej ważne.

Wydaje się, że maleje związek między optymalizacją słowa kluczowego tagu tytułu a pozycjami w rankingu. Może to być związane ze znaczeniem wyszukiwania głosowego i semantycznego.

23. Organiczne pozycjonowanie jest nadal priorytetem.

66% marketerów twierdzi, że zwiększenie ich obecności organicznej poprzez poprawę SEO jest ich najwyższym priorytetem marketingowym online.

Co to wszystko dla ciebie znaczy?

Jest tu kilka ważnych statystyk, które pokazują, jak rzeczy ciągle się zmieniają i rosną w Internecie, ale czy to naprawdę wpływa na codzienne działania marketingowe online?

Chociaż prawdą jest, że liczba osób korzystających z Google lub liczba wyszukiwań przeprowadzanych każdego dnia może nie mieć tak naprawdę wpływu na kampanię marketingową, wiążą się one z innymi ważnymi elementami, takimi jak prawdopodobieństwo, że wszyscy użytkownicy klikną reklamy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Jakie statystyki według Ciebie są najważniejsze? Co byś dodał do tej listy? (Dodamy wszelkie dobre sugestie (które poprawnie cytowały źródło).

admin
admin

No Comments

Write a Reply or Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *